Як перестати заздрити ?
Я дуже люблю своїх друзів, захоплююсь ними, надихаюсь але коли у них щось виходить з роботою чи зі стосунками чи в цілому в житті я це сприймаю як удар в свою сторону, не можу належним чином порадіти за них, змушую сказати щось хороше і підтримати хоча зовсім так себе не почуваю. Я люблю їх але мені важко даються їх заслуги
Питання від: ; Вік: 21

психолог онлайн
Александр Владимирович Сергиенко
цитата:
ЯК ПЕРЕСТАТИ ЗАЗДРИТИ ?
Можливо звернути увагу на свої заслуги, чи їх відсутність.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Наталия Горская
скоріше за все ви недооцінюєте себе свою особитість, таланти та можливості та переоцінюєте інших, занадто фокусуєтесь на їх житті, можливо є смисл направити свою увагу на розвиток власних якостей та талантів, своїх індивідуальних преваг, розуміючи щоі в житті ваших друзів є негативні моменти про які вони скоріше за все не говорять і яким би ви навряд чи позаздрили б.
Відредаговано автором 24-05-2023 08:53:32
психолог онлайн
Наталия Горская
Доброго ранку!
цитата:
ЯК ПЕРЕСТАТИ ЗАЗДРИТИ ?
По суті, перестати заздрити, означає, перестати порівнювати себе з іншими. Вам потрібно усвідомити, що заздрість допомагє вам на підсвідомому рівні відчувати себе гіршою за інших. Не більше, не менше.
Коли розберетесь разом з психологом, звідки йде оця звичка і потреба (з дитинства, із стосунків з близькими), то з'явиться можливість позбавитись від неї. Водночас відродити почуття самоцінності, що є базою для гармонійних взаємин з іншими.
психолог онлайн
Наталия Горская
Привіт!
Те, що ви визнаєте в собі негативну рису, а саме заздрість - вже вказує на те, що ви визнаєте цю хибну рису і тому, вірю, що ви зможете її перемогти))
Я б вам порекомендувала вести щоденник своїх ситуацій, особливо, негативних думок, коли у вас появляється заздрість.
А може це не заздрість, а досада, якесь розчарування в собі?
Тому записи ваших думок напротязі хоча б 4-6 місяців допоможуть виявити причину вашої "заздрісті".
По записам своїх думок, чесних думок насамперед перед собою (!), ви через деякий час зможете відстежити свої, можливо, помилки мислення, чи свої слабкі місця в собі, в своєму баченні чи в характері.
Тоді вам буде легше зрозуміти над чим треба попрацювати)
Задавайте собі частіше питання: А чому я заздрю? Хіба Я не можу таке саме зробити чи досягти? А от чи воно мені потрібне? Чи це моє?
Більше зосереджуйтесь на собі,на своїх досягненнях! Я теж можу! Якщо я візьмусь,то досягну ще кращіх результатів! А чому НІ!
Заздрість зазвичай пов*язана частково із заниженою, або перевищенною оцінкою себе.
Або ви принижуєте себе у порівнянні з друзями, або перебільшуєте свої успіхи і рахуєте, що ви заслуговуєте на більше ніж друзі.
То ж треба розібратись, чого вам не вистачає. Бажаєте отримувати більше оплесків, уваги, хвали ніж хтось, ніж друзі, тоді зверніть увагу на свої здібності та вміння здобувати успіхи та добивайтесь найкращих результатів, щоб бути на висоті, як друзі або вище)
Щасти!
психолог онлайн
Наталия Горская
Доброго дня!
А чи хвалили вас батьки за успіхи? Чи раділи вашим здобуткам?
цитата:
не можу належним чином порадіти за них, змушую сказати щось хороше і підтримати хоча зовсім так себе не почуваю.
Така реакція може свідчити про те, що ви не були на місці того, чиїм заслугам радіють і просто не знаєте, що це і як це може бути.
Як реагували батьки на ваші успіхи?
психолог онлайн
Доброго дня, pew! Ласкаво прошу у світ людських почуттів. Що, якщо проблемоє є не заздрість, а Ваше негативне ставлення до цього вельми людського почуття? Заздрість відчувають усі люди. Важливо навчитися як з нею поводитися і використовувати ії собі на користь. У заздрості багато ресурсів розвитку. А обрати шлях допоможуть обрані цінності.
психолог онлайн
Колеги вже багато важливого порадили, повністю підтримую .
А хочу ще додати, що насправді те, що Ви так щиро і відкрито зізнаєтесь собі в заздрості- це варте дуже великої Поваги.
Насправді, людині дуже важко визнати, що ті почуття, які в неї виникають від чужих успіхів- це саме заздрість. Часто люди виправдовують себе, знаходячи те, що можна знецінити , наприклад, "та чому тут радіти, ну досяг він успіху на роботі, проте родини в нього немає".
А за вашим визнанням відчувається глибина Людської особистості та щирість.
психолог онлайн
Це нормальний людський стан.