Чи може бути ПТСР після 2 років з травматичних подій?
Добрий день.Чи може бути ПТСР після того, як вже пройшло більше ніж 2 роки з травматичної події. Я з Маріуполя, поїхала в 20 числах березня 2022 року. Зараз постійно повертаюсь до тих подій перед сном, свідком яких,я була,не можу спати і постійне відчуття тривоги до нудоти. Я через це не працюю, не хочу і не можу ні з ким спілкуватись.Повернулась з закордону в Київ,думала серед своїх буде краще,але ні, це нав,язливе відчуття тривоги не відпускає. Дякую за відповідь,хочу хоч якусь допомогу.
Питання від: ; Вік: 32
подобається: 1 з 1

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Елена Владимировна Мороз
Нiна Iванiвна Уенем
Соломія Лехіцька
Так, може.
ПТСР може проявитися через півроку після травматичної події чи пізніше, коли психіка вже не знаходиться у стані прямої загрози життю чи здоров'ю, але має неопрацьовані спогади, які починають переслідувати людину. Травматичні спогади впродовж першого місяця після впливу стресора - це ще не ПТСР, а гостра реакція організму на стрес. У Вас, судячи з усього, ПТСР уже є.
То ж, Вам треба, перш за все, до лікаря-психіатра для постанови діагнозу та, за необхідності, призначення медикаментозного лікування. А також - до психотерапевта, який має досвід роботи з ПТСР і бажано працює у напрямках травмафокусована терапія чи EMDR. Бо основний метод терапії ПТСР - це, все ж таки, психотерапія.
Відредаговано автором 17-05-2024 17:38:52
психолог онлайн
Соломія Лехіцька
Ксенія Шалімова
Доброго ранку!
цитата:
ЧИ МОЖЕ БУТИ ПТСР ПІСЛЯ 2 РОКІВ З ТРАВМАТИЧНИХ ПОДІЙ?
Погоджуюсь з думкою колеги. Наслідки травми даються взнаки. Дуже боляче. Вони ніби зупиняють/гальмують життя. Пам'ять нав'язливо і неупинно повертається до жахливих, травмуючих подій, підіймаючи сильні почуття страху, відчаю, безпорадності і тому подібних.
цитата:
Повернулась з закордону в Київ
Ви зазначаєте, що повернулись з закордону в Україну. Хочу уточнити, як себе почували там, закордоном? З ким підтримували стосунки, з ким спілкувались? Можливо, чимось займались?
цитата:
Я через це не працюю, не хочу і не можу ні з ким спілкуватись.
Оскільки аж так тривога позначається на Ваших спроможностях і потребах, то стан можна, без перебільшення, вважати доволі складним, але не безнадійним.
Варто звернутись спочатку до лікаря психіатра. Він обов'язково допоможе, надасть доречні поради, за необхідності, призначить медикаментозне лікування. І от воно має забезпечити Вам плідну взаємодію з терапевтом, що лікує розлад/травму.
Ще треба відкинути сподівання, ніби можна подолати проблему самотужки. Вам потрібна ефективна допомога з боку професіоналів.
Сподіваюсь, поруч з Вами є близькі люди, які Вас підтримують, і в яких вистачить сили і бажання продовжувати це робити впродовж лікування.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Да, может. Часто в стрессовых ситуациях организм мобилизируется, человеку кажется, что он отлично справляется и все ок. Но потом, когда более-менее безопасная обстановка, человек расслабляется и вот тут и появляются все признаки того, насколько психика пострадала от стресса - нарушаются сон, аппетит, появляются ПА, тревожность, плаксивость, самобичевание, возможно депрессия.
Поэтому нужно обратиться к психиатру (скорее всего нужна медикаментозная поддержка)+достаточно длительная работа с психотерапевтом, чтобы прожить те переживания, которые были и не держать их в себе, найти ресурс двигаться дальше в комфортном душевном состоянии.
психолог онлайн
Так, можливе мати посттравматичний стресовий розлад (ПТСР), навіть якщо з травматичної події пройшло більше ніж 2 роки. Симптоми ПТСР можуть включати повторні травматичні спогади, відчуття тривоги, паніки, депресії, відчуття відчуженості, важкості у взаємодії з іншими та інші психологічні та фізичні симптоми.
Я розумію, що це дуже важка ситуація для вас. Якщо ви відчуваєте, що ПТСР перешкоджає вашому щоденному функціонуванню та здоров'ю, важливо звернутися за професійною допомогою. Психотерапія, зокрема когнітивно-поведінкова терапія та емоційно-поведінкова терапія, може бути корисною для лікування ПТСР. Також може бути корисною медикаментозна терапія.
Зверніться до кваліфікованого психотерапевта або психіатра, який може надати вам підтримку, розуміння і ефективне лікування ПТСР. Не соромтеся поділитися своїми почуттями і досвідом з фахівцем, це перший крок до одужання.