Довербальна травма
В мене довербальна травма. Вона виникла через два моменти, по-перше, ко коли мама завагітніла мною, в неї почалася вазомоторна алергія - нежить, через яку вона майже не могла дихати. По-друге, коли я народилася, моя шкіра мала синій колір і я довго не могла зробити перший вдих. Виявилося, що у нас з мамою різний резус-фактор, але лікарі не вкололи їй спеціальний препарат, який призначають у таких випадках. На довершення в мене було дуже важке дитинство у нарцисичній родині - я регулярно отримувала програму "не живи". А ще дуже сильно хворіла, тому часто відчувала "подих смерті. Нещодавно зловила себе на думці, що коли мене щось по справжньому лякає, я не можу вдихнути глибоко. Щоб вийти з цього стану, потрібно або прислухатися до певного ритмічного звуку, або почати вистукувати певний ритм (можливо, коли в утробі матері мені здавалося, що я помираю, мене заспокоював її серцевий ритм?). Зараз я намагаюся позбавитися від усіх своїх травм за книгами й лекціями психологів, але із довербальною травмою дуже важко справитися. Будь ласка, порадьте щось (тільки не "вам потрібна терапія з психологом", бо поки що я не можу собі цього дозволити).
Питання від: ; Вік: 31

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Здравствуйте. Если бы вы обратились к врачу с вопросом - у меня болит, например, аппендицит, но я не могу позволить себе операцию и лечение, посоветуйте мне, как самостоятельно, при помощи лекций и чтения медицинской литературы, избавиться от болезни. Ваш вопрос выглядит примерно так. Всю информацию и советы можно найти в интернете, но что действительно "лечит", так это работа с психотерапевтом, в личном контакте. Да, читая литературу и слушая лекции, вы возможно находите причины и истоки ваших проблем, но это не меняет ситуацию.
психолог онлайн
Если не можете позволить - у вас 2 варианта:
1) дальше продолжать не решающие проблему нарциссической травмы (а только объясняющие и информирующие) чтение книг-статей и просмотр видео,
2) искать способы позволить себе настоящее лечение с психотерапевтом.
Все.
Відредаговано автором 19-05-2025 22:12:42
психолог онлайн
Доброго дня.
Не впевнений, що те, про що Ви розповідаєте має назву "довербальна травма". Можливо, в одній з книжок Ви натрапили на цей термін, але нічого з Вашої розповіді не співпадає з психоаналітичним поглядом на довербальний період та можливі травми під час нього. Можливо коротке повідомлення не охопило симптоматику, яка притаманна таким травмам. Безумовно у Вас є проблеми.
Пренатальний період часто проходить не без проблем. Та й під час пологів трапляється різне. Я особисто не знайшов кореляції між проблемами на цих періодах і психологічними проблемами в дорослому віці. Тому я б ішов класичним шляхом і звернувся до особливостей дитинства.
Якщо нема змоги звернутися до психотерапевта, спробуємо щось зробити в форматі цього сайту. Але мені треба відповіді на кілька питань. На кожне бажано 4-5 речень.
Яка у Вас мати? Який батько? Якими були їх відносини коли Вам було від 3 до 14 років (висновки зі спогадів та їх розповідей)? Чим ви любите займатися? Ким працюєте та які проблеми маєте на роботі?