Дитина б‛є однокласників
Доброго дня. Я починаючий психолог, працюю в школі, хотілося б професійну пораду з приводу одного з учнів. У 6 класі є учень який дуже добре навчається, але при цьому постійно конфліктує з однокласниками, б'є і обзиває їх. Крім того я знаю, що його батьки розлучені і скоріше за все проблему варто шукати в сім'ї. Порадьте будь ласка, як почати працювати з цією дитиною, заздалегідь дякую за відповідь.
Питання від: ; Вік: 21

психолог онлайн
Валентина Віталіївна Гриценко
Марія Радченко
Доброго дня, Анастасія.
Я згодна з Вами, що причину такої поведінки:
цитата:
скоріше за все проблему варто шукати в сім'ї.
.
На мою думку, можна спробувати провести якийсь груповий захід, наприклад щось із Арт-терапії для однокласників, щоб подивитись та відслідкувати поведінку цього класу та хлопця в цілому. А вже після спробувати запросити батьків.
психолог онлайн
Світлана Юріївна Німенко (Іщенко)
Марія Радченко
Доброго дня, Анастасія!
цитата:
я знаю, що його батьки розлучені і скоріше за все проблему варто шукати в сім'ї.
Ви йдете у правильному напрямку. Тому варто запросити на профілактично-просвітницьку бесіду батьків, бажано обох або хоча б того, з ким живе хлопець. Далі варто провести сімейну консультацію, де будуть батьки (або один із них) і дитина.
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Причина, скорее всего, и правда в семье и в том, что ребенок не может справляться с агрессией, которой много.
Для начала хорошо бы наладить контакт с ребенком, чтобы он почувствовал, что вам можно доверять, поделиться чем-то личным, и не ощущал, что с ним что-то не так и его будут перевоспитывать. Это правда займет время.
Выстраивая с ним отношения, потихоньку показывать ему разные способы выражения агрессии, способы расслабления, когда он чувствует, что закипает.
А еще какие-то мастер-классы с разными упражнениями на темы конфликтов, умения выражать свою агрессию экологичными способами, говорить о своих чувствах, не оскорбляя других, тему границ и умения сказать стоп, если что-то не нравится, а не кидаться сразу с кулаками. А еще какие-то мероприятия, которые помогут детям сдружиться в классе.
Ну и конечно, было бы важно поговорить с мамой, чтобы самой понимать, что семья из себя представляет
Відредаговано автором 05-08-2023 15:07:37
психолог онлайн
Доброго дня!
Если есть возможность с ним поговорить на консультации лично. То спросите его - а что для него дружба? А что для него теплота, любовь, сочувствие?
( как вообще он понимает эти слова )
Спросите только осторожно - какие у него отношения с мамой и папой? как они проводят свободное время вместе? Хвалят или наказывают ли его дома?
И с классным руководителем - надо бы его поведение обсудить, и вместе подумать как уладить эту проблему.
Тесты еще есть, на девиантное поведение детей - проведите тесты.
психолог онлайн
Марія Радченко
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня
Де б не крилися причини труднощів дитини, варто з нею спершу поговорити і встановити контакт. Важливо вислухати 2 сторони конфлікту і думку вчителів.
Якщо ситуація така, що агресія виходить саме від того учня, то потрібно спробувати його зрозуміти, чому він чіпляється до дітей. Що його болить, що він такий озлоблений. Можливо, дитина не вміє будувати стосунки і вирішувати конфлікти, то навчити його. Можливо, насилля присутнє в сімʼї дитини, тому він компенсує це в школі. Тоді варто спробувати залучити до роботи і батьків. Хоча, вони далеко не завжди готові.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброї ночі!
цитата:
учень який дуже добре навчається, але при цьому постійно конфліктує з однокласниками, б'є і обзиває їх. Крім того я знаю, що його батьки розлучені і скоріше за все проблему варто шукати в сім'ї.
Не обов'язково головна причина буде в сім'ї. Методи виховання та атмосфера в домі можуть бути лише фактором, що ускладнює, а не формує поведінку хлопчика. Тому що складні сімейні стосунки є майже в 50% сімей, якщо не більше, але ж діти з цих сімей не ведуть себе подібним чином, чи не так? Тому, це НЕ МОЖЕ бути поясненням, а тим більше ВИПРАВДАННЯМ його поведінці. "Бідненький" хлопчик страждає, тому й знущається над іншими.
Тому, цілком вірогідно, що це може бути і прояв психопатії, яка є вродженою і майже не піддається психокорекції. Якщо для нього є характерним дуже сильний егоїзм; жага до влади; презирство та неповага до оточуючих, які можуть і приховуватись за маскою "гарного хлопчика", бо це приносить соціальну вигоду; брехливість; жорстокість та невиправдана агресивність; повна відсутність моралі - гарно те, що дає користь; маніпулятивність тощо, то це ймовірно воно і є. І в цьому випадку ніяким вихованням не допомогти.
Проте, все одно треба поспілкуватися з батьками та взнати їх ставлення до поведінки сина.
цитата:
Порадьте будь ласка, як почати працювати з цією дитиною
Спочатку треба його протестувати проективними методиками:
1) Кінетичний Малюнок Сім'ї;
2) ДБЛ - Дерево-Будинок-Людина;
3) Малюнок Людини;
4) Неіснуюча Тварина;
5) САТ, САТ-H та CAT'S тощо.
Потім порозпитувати про ті ситуації, в яких він був спійманий на гарячому - і слово в слово записати його свідчення.
Після того, треба поспілкуватися з 1) жертвами його вербальної та фізичної агресії, 2) свідками-однокласниками - і записати їх свідчення знову ж слово в слово. А також, хай намалюють його словесний портрет - з ким-чим він у них асоціюється?
А опісля порівняти його пояснення з поясненнями інших. І зробити сумарний портрет хлопця зі слів однокласників.
Після цього, вважаю, Вам багато чого буде зрозуміло.
Відредаговано автором 06-08-2023 01:46:10
психолог онлайн
Доброго дня. Агресівність та конфликтність - можуть бути ознакою психотравми. Тому зараз перше, що важливо зїясувати - як дитина переживає війну. Якщо є інші ознаки психотравми - негайно передавайте дитину фахівцю. Працювати з наслідками травми може тільки підготовлений фахівець. Нажаль.