Важко жити з соціальною тривожністю
Вітаю! Підозрюю в себе уникаючий розлад чи соціофобію, але на даний час не можу піти до психолога, тому що потрібні кошти. Але проблема в тому, що я боюсь влаштуватися на роботу. Можу приходити на багато співбесід, а далі просто боюсь і відмовляюсь від роботи.
Живу з мамою, але гроші в неї вже соромно просити, бо я раніше за свої 21 рік не працювала і мама платила за все. Та й вона сама вже натякала, що мені потрібно за свої потреби платити самій.
Хоча зараз каже, що готова купити мені те, що потрібно. Але я не можу прийняти від неї грошей.
Вона мені частенько розказує, що діти її подруг працюють і скільки заробляють.. і, можливо, це просто так вона каже, але я сприймаю це на свій рахунок. І мені стає ще більш некомфортно.
Я попрацювала трохи більше місяця репетитором онлайн, але недавно звільнилась. Знаю, що мама не рада, що я знову байдикую, але вона не подає виду. Мені самій від цього погано. Зараз намагаюсь знайти роботу офлайн, тому що хочу спілкування з людьми, але знову ж таки, після співбесід я зливаюсь. Боюсь знайти якусь «непристижну» роботу, щоб подруга і мама мене не критикували через це.
Обмежую себе у всьому, не можу купити новий одяг. Потовстішала і відчуваю себе страшною. Соромно виходити в люди.
Зізналась мамі, що відчуваю себе жирною та страшною. Вона сказала, що я не жирна, але якщо мені щось в собі не подобається, потрібно щось для цього робити. Можливо, це й правильно, але я засмутилася через ці слова.
Відчуваю себе повним розчаруванням. Подруга працює, гарно виглядає і її батьки можуть чимось похвалитися. А я просто нічого не можу, соромно перед мамою, перед подругою.
Хочеться поїхати в іншу країну подалі від усіх, і жити своє життя. Але, я розумію, що я не зможу, я буду боятись і в мене немає грошей.
Не знаю що мені робити. Можете, будь ласка, щось порадити?
Питання від: ; Вік: 21

психолог онлайн
Надія Іванівна Шулюк
Іріно, радити вам можна довгострокову психотерапію та згодом терапевтичні групи, особливо якщо ваша підозра підтвердиться спеціалістом. Існує багато різних способів отримати психологічну допомогу на першій час без грошей або за добровільний внесок, про який ви домовитеся з психологом. Якщо ви дійсно зацікавлені, шукайте можливості собі допомогти. Існують групи психологів на фейсбуці де можна пробувати задавати свій запит на терапію по вашім можливостям , соціальні служби, де працюють психологі, на цьому сайті є розділ безкоштовних індивідуальніх консультацій.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Можу помилятися, але мені виглядає так, що ви багато одразу від себе хочете, маєте в голові якісь ідеальні картинки, які не можете втілити в реальність і ця невідповідність змушує вас відчувати багато сорому (або уникати його), а це в свою чергу заважає діяти.
Натомість пропоную очікувати від себе не великих і суттєвих, а маленьких, посильних кроків і відмічати кожен невеличкий успіх. Якщо ви вже працювали онлайн репететитором, то не все так погано, і ви можете продовжити працювати онлайн - в цьому немає нічого поганого, а спілкування знаходити в інших місцях - групах занять спортом, зараз багато майстеркласів і різних активностей за інтересами, де спілкування не обов'язкове, а тому може бути більш невимушеним. Також є психологічні групи підтримки, в тому числі безкоштовних.
Якщо працювати офлайн, то ц вашій ситуації краще обирати не амбітну, а найпростішу для вас вакансію, щоб розірвати замкнене коло і почати "вливатися" у соціум,
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Тетяна Опанасенко
Доброго ранку, Іро!
цитата:
Можете, будь ласка, щось порадити?
Через дії долати свої страхи, сором і викривлені установки. Останнє стосується престижної роботи.
Кожного разу, уникаючи чогось - рішення, відповідальності, зустрічі з безпорадністю (неважливо, уявною чи реальною) - Ви ЗАКРІПЛЮЄТЕ механізм уникнення!!!
А кожна дія, навіть в дріб'язковому питанні, його послаблює, а, накопичуючись і повторюючись, - призводить до руйнування. Водночас зростатиме здібність і здатність вчиняти згідно Ваших бажань і прагнень.
На цьому шляху варто заручитись підтримкою людини, яка Вас сприймає безумовно. З якою можна бути відкритою, можна обмінятись думками і порадитись. Упевнений, такі люди обов'язково знайдуться. Їх багато навколо. Вони сповідують той же принцип, що і Господь - допомагають тим, хто сам собі допомагає, а не розводить безпорадно руки. В іншому разі допомога марна.
Кілька простих зауважень і рекомедацій.
Припиніть себе порівнювати
цитата:
Подруга працює, гарно виглядає і її батьки можуть чимось похвалитися. А я просто нічого не можу, соромно перед мамою, перед подругою.
Аби не відчувати себе
цитата:
Відчуваю себе повним розчаруванням.
Згадайте і напишіть на папері усі свої здобутки і досягнення за увесть час, починаючи з дитинства, як то, наприклад, навчились готувати їжу, написали класний твір по літературі, змогли себе захистити і т.ін. А потім повільно проживіть наново усі ті емоції.
Подумайте також, що Вам перешкоджає дорослішати? Бо оці речі
цитата:
уникаючий розлад чи соціофобію
можуть розглядатися як поверхові або відмовки для пояснення страху від'єднатись від мами, стати в доброму розумінні автономною особистістю(!) Наполягати на висновках не буду, це лише припущення на підставі обмеженої інформації.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Павел Леонидович Басанский
Доброго вечера!
В вашем рассказе --- мама мама мама... а вы где???
Вы как будто проживаете жизнь мамы и подруг...
постоянно оглядываетесь, что скажет мама и подруги... одобрят ли??
Это все вас изматывает эмоционально и разочаровывает... и вам легче думать, что вы - не на что не способны...
Сотворили себе уже кумира из мамы и подруг...
Зачем???
Очень сильно привязаны к матери...
И она как будто манипулирует вами через деньги... как будто покупает вас так... типа - "сиди доченька возле меня я тебе все куплю..." это с одной стороны... будь не самодостаточной... завись от меня...
а с другой - постоянное сравнение вас и других детей своих подруг... что вот они самостоятельные, успешные и работают... на шее не сидят ( утрирую - без обид)
В этом всем есть тонкая манипуляция вашей мамы... (насколько она это осознает я не знаю...)
Вам надо учится жить своей головой!
Учиться делать выбор самостоятельно, именно ваш личный и законный выбор ( чего бы это не касалось найти работу, переехать жить в другой город, или просто купить себе новое платье )
Учиться брать ответственность за свою жизнь.
А иначе - так и будете жить, с постоянным чувством не удовлитворения собой и жить чужой жизнью.
Все это надо проработать с психологом. Как зауважать себя и наконецто начать жить своей жизнью.
Видимо с детства вам мама и окружение - и внушило комплекс неполноценности... что одна вы нечего не можете... что они лучше знают и т д.
Ну а вы в это поверили... в эту полу -иллюзию.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 348966 для Ірина Миколенко
Так, якщо чесно, сама, коли писала, то помітила, що постійно «мама те чи мама се».
Дякую за відповідь! Є над чим подумати.